ČZ 150c
Den kdy jsem pořídil druhou stopadinu byl od rána fakt hnusný, začalo zase sněžit a venku bylo nepříjemě šedivo. Sedím u PC, poslouchám hudbu a v tom mi píše kámoš, že potřebuje nutně prachy a jestli někdo nekoupí domácí kino. Říkam, že netuším kdo by to tak na rychlo koupil a tak mu navrhuju aby se zbavil svoji stopadiny, že za ní dostane peníze okamžitě a samozřejmě, že to příjme. No a asi za půl hoďky mám stopadinu druhý pokus v garáži.
A to ten den z rána vypadal tak na ho...no a jak se to krásně zvrhlo!
Sehnal jsem katalog náhradích dílů na ČZ 125/351, 150/352 jak pro starší verzi s půl bubnem tak i novější s celo nábojovými koly.
KATALOG ND ČZ 125/351, ČZ 150/352 (1957)
11. 10. 2010 - sehnal jsem si motor na čezetku a pomalu se pouštím do jeho renovace ať je na té chudince aspoň něco v pěkném a funkčním stavu. Začal jsem opravdu pomalu s rozebíráním, válec je bohužel s olámanýma listama, ale to vůbec nevadí, protože mám jeden krásný po výbrusu, co mě překvapilo nejvíc byla úplně nádherná spojka a celkově mě překvapila úžasná čistota vevnitř v motoru (mnohdy tam je tzv. bláto, ale tady nic)
Kartery šli od sebe krásně a převodovka taky.
20. 10. 2010 - motor jsem rozebral a zjistli spoustu nedostatků což se týče karterů. Hlavní bolístkou byla uražená hrana řetězem, dále nějaké navrtané díry a rýhy snad od flexy.
Kartery mi kamarád zavařil a na mě už bylo jen si to pěkně zabrousit což se celkem povedlo, ale ještě to pořád není dokonalé a bohužel se to bude muset dodělat ručně, protože se tam z žádnou bruskou nedostanu.
17. 11. 2010 - Pár dílů připraveno na cestu do galvanovny a díly s motoru na zinek
26. 11. 2010 - Na hrubo jsem si obrousil kryt spojky a v pondělí bych měl jet pro pozinkované věci
29. 11. 2010 - Přivezl jsem si pár pozinkovaných šroubků do motoru.
30. 11. 2010 - Víko spojky je hotové, už jen pořádně vyčistit od brusné pasty
20. 1. 2011 - po nějakém čase jsem se zase dostal do garáže a v plánu bylo vyčístit válec od vazeliny, který mi někdy loni na podzim donesl kamarád ze šroťáku s tím, že by měl být prý po výbrusu i s pístem, prý tam byl zabalený ještě v takovém hnědém papíře. K ménu úžasu se jednalo po proměření o originální nikdy nepoužitý válec i s originálním pístem o průměru 57 mm, nebyli tam sice kroužky, ale ty mi vyrobil pan Padalík za co mu moc děkuji.
Dále jsem naklepnul nové ložiska do karterů, bohužel ložiska pro klikovou hřídel měli v karteru vůli tak je musím zalepit. Nové gufera na kliku a ke spojkovému klíči.
Čeká mě broušení hlavy, která je zababraná stříbřenkou, tak to potěš.
24. 1. 2011 - Ložiska s vůlí jsem zalepil lepidlem na ložiska Loctite. Je to super značka tak bude nejspíš i super držet. Složil jsem si převodovku, která je mimochodem v opravdu úžasném stavu téměř bez opotřebení a až bude lepidlo pořadně vytvrzené tak složím motor dohromady.
Motor je pohromadě a vypadá moc dobře, akorát jsem strašně dlouho sháněl zapalování, které se teď válí v garáži a není čas se k tomu dostat, ale už se na to moc těším.
Fotogalerie:
ČZ 150C Druhý pokus |
Komentáře
Přehled komentářů
prosim te porad mi mam motor cz 150c po renovaci vse by bylo ok nove gufera loziska tesneni v tech zakladnich pro provoz vecech vse nove ale pri skladani prevodovky nevim jestli vnitrni nebo prevodovky vnejsi od spojky my zustala nejaka podlozka docela silna s vnitrnim prumerem beru odhad cca 20-25 mm sily1 1-1,5mm za boha nevim kam patri motor mam slozeny nechci ho uz rozdelavat dato praci je dulezita ta asi vymezovaci podlozka nebo ne nekdo mi radil ze ne ale presto bych potreboval vedet kam patri a jeji skutecnou dulezitost abych neznicil motor diky poneratz88@seznam.cz
Re: moto cz150c
(Jer250, 12. 9. 2012 11:53)Ikdyž už jsi na to po roce asi přišel, tak ti to stejně napíšu - podle toho popisu to bude na 95% vymezovací podložka pod spojkový koš... :)
moto cz150c
(jirka, 3. 5. 2011 18:58)