JAWA 50/555 IGOR
TECHNICKÁ DATA
Typ: | 50 - 555 (pařez) |
Počet sedadel: | 1 |
Motor: | Dvoutaktní jednoválec chlazený vzduchem |
Obsah: | 49,8 ccm |
Vrtání: | 38 mm |
Zdvih: | 44 mm |
Oběm palivové nádrže: | 3,5 l |
Kompresní poměr: | 6,6 : 1 |
Výkon: | 2,2 koní při 5500 ot./min. |
Nejvyšší přípustná rychlost: | 50 km/h |
Spotřeba: |
1,8 l/100 km |
Nejvyšší povolené zatížení: | 150 kg |
Váha: | 54 kg bez paliva (+ 3 kg) |
Zatížení přdní nápravy: | 70 kg |
Zatížení zadní nápravy: | 117 kg |
Nejvyšší možné zatížení: | 187 kg |
Přední pneumatika: | 2,5 - 16" |
Zadní pneumatika: | 2,6 - 16" |
Ráfky: | 1,5A x 2 |
Převod síly: | řetězem |
Něco ke stažení:
KOUPĚ
Motorku jsem získal, když si kamarád sháněl nějakou motorku na naučení. Původně říkal, že si sehnal jawu 05 což mě vůbec nepřekvapovalo, ale hned v den kdy motorku dovez ke mě tak jsem věděl, že to určitě není 05ka. Tušil jsem co to může být, ale až doma jsem si definitivně potvrdil, že to je 555 pařez. Protože jsem věděl, že chce mít tu motorku jen do konce prázdnin, tak jsem si ji hned druhý den zamluvil. Mám ji i s dokladama a pomalu se můžu pustic do renovace.
Pár fotek:
Motorka je moje a teď už hurá do renovace! Ze všeho nejdřív jsem začal shánět originální díly většinou na aukru. Něco už mám a tak můžu začít rozebírat a zjišťovat co všechno je špatně a kolik s tím bude práce. Pařez má opravdu jen málo dílů a tak není vůbec problém ho mít rozdělaného během pár hodin odpoledne. Věnoval jsem tedy pár hodin jednoho pátečního odpoledne a šlo to celkem dobře. Zjistil jsem, že opravdu velké nedostatky má rám na kterém je třeba přivařit hodně věcí co tam chybí, hlavně držák sedla, který je neoriginální a ještě k tomu opravdu hrozně přivařený. Velký podsedlový plech na tom je docela dobře, jen ho hyzdí podomácku vyrobené zadní madlo, které je sice praktické, ale nemá tam co dělat. Jinak všechno ostatní je v relativně dobré kondici až na pár oděrek, důlků a nějaké ulomené drobnosti k přivaření. V plánu je veškeré plechy a rám nechat opískovat a rám dát do komaxitu, motor na GO, kola přeplést a udělat nové chromy. Je toho dost tak snad se bude vše dařit!
Práce pokračujou podle plánu. Motorka už je nakrabicovaná, motor mi dělá brácha a ten už se mu taky podařilo rozdělat a není na tom zas tak špatně jak se mi původně zdálo,stačí jen udělat výbrus, vyměnit všechny ložiska a hlavně vše perfektně vyčistit ať se to leskne jak psí kulky. K rámu jsem si udělal všechny úchyty co chyběly a je připraven k vaření. Po odstranění madla se mi podařilo najít originální červenou barvu, kterou bude taky mít.
30. 10. 2009 - Vše připraveno na opískování a hned následující den to odvážím. Pískovat dávám poprvé tak jsem moc zvědav jak to dopadne. Rám a vidlice jde do komaxitu takže to vydrží skoro všechno
Na řadu přišly brzdové bubny, které jsou opravdu hodně potlučené takže nemám v plánnu je ani leštit jen vyčistit a složit zpět. Jinak leštění se nevyhlo některým drobnostem jako osy kol a spodní trubice vidlice.
Mezitím co se věci pískujou dávám dohromady ty díly co mi zbyly . Do ruk se mi dostal klaxon, který jsem obrousil a kryt vyleštil na chrom. Taky přední světlo u kterého se mi bohužel podařilo rozbít sklo :-( zadní světlo taky pohladil brousící kotouč a vše to znamená, že vše co mi zbylo je připravené na základ.
Motor je taky bohužel potlučený, takže kartery jenom očistit od nečistot a přebrousit drátěným kartáčem. Vypadá to celkem slušně a dále půjdou na řadu víka motoru. Jinak veškerý materiál na složení motoru mám akorát mi chybí klikovka, kterou budu mít brzo. Až příjde válec s opískování tak půjde na výbrus a pak už bude motor provozuschopný.
19. 11. 2009
Konečně mám věci opískované a rám, kryt řetězu, kopletní vidlice, kříž, stojan a drobnosti jsou v krásném červeném komaxitu. S opískovanými plechy je třeba co nejrychleji udělat než mi je sežere liška. Naštěstí toho není zas tak strašně moc jak se zdálo a tak můžu v pondělí nastříkat plnič. Jinak v mezičase jsem si složil vidlici a vypadá to parádně.
24. 11. 2009
Veškeré díly jsem celý víkend tmelil a konečně jsou nastříkané do plniče, který teď něchám nějakou dobu vyzrát a až bude nuda tak budu brousit
27. 11. 2009
Prožiny zadní kyvky jsou natřené krásný Alkytonem RAL 5010 a vypadá to moc dobře tak snad to vydrží.
3. 12. 2009
Skříň od počítače, mi darovala jeden plech s kterého jsem si vyrobil novou schránku pod sedlo
5. 12. 2009
Dorazily díly se stažení sterého chromu a buhužel mi to začali i brousit takže jsem zaplaatil zbytečně peníze navíc!
8. 12. 2009
Po opravdu krátkém čase kdy jsem odeslal válec na výbrus mi přišly společně s krásně vybroušeným válcem i díly, které jsem si obědnal!
14.1. 2010
Horni oko v ojnici jsem měl hodně vyběhané, že i nové originální pouzdro nebylo dobré a tak jsem si ho nechal udělat větší. Hned jsem si pouzdro zalisoval do ojnice, výstružil vnitřní průměr tak aby se tam vlezl čep a dílo je hotovo.
17. 1. 2010
Motor skoro celý složený už zbývá jen spojka a přivařit kousek odlomeného žebra což se povedlo frajerům v brusírně. Už se moc těším až bude komplet a pěkně pověšený na rámu. Bohužel nemám žádné fotky ze skládání, protože když se dělá není čas fotit.
23. 1. 2010
V pátek dorazil balík s dráty výpletu a tak jsem se do toho vrhnul, byla to fakt fuška oproti výpletu na kyvačku kde to šlo skoro samo.
4. 2. 2010
Díly po dlouhém úsilá připraveny na chrom. Jsou to:
Start páka, řadička, řámeček světla + parabola, říditka + držáky páček a ještě kluzáky na kyvačku.
Bude toho třeba nachromovat mnohem víc, takže tohle je taková první várka.
14. 2. 2010
Přídávám auktuální snímky Igora. Jednoho odpoledne jsem začal pomalu věšet věci na rám, přibyla schránka, zadní blatníček, kryt řetězu a hlavně motor s křížem, takže už může stát na vlastním stojanu a nemusí se povalovat v krabici. Teď je bohužel největší nepřítel počasí, protože nemůžem stříkat. Je toho ještě opravdu hodně.
28. 2. 2010
Dnes jsem si naplánoval udělat komplet nádrž, kterou jsem napustil kyselinou citronovou a po vymoření a důkladném odmaštění vylil dvousložkovou epoxidovou barvou. Nádrž vypadá uvnitř opravdu luxusně a nebude hrozit tak časté ucpávaní kohoutku. Kohoutek jsem taky dal do kyseliny a vypadá celkem dobře, akorát jsem to trošku přehnal s koncentrací a je spíše matný. Už zbývá opravdu jen připravit plechy na barvu a taky čekám na chrom, což bude dost dlouho trvat.
3. 3. 2010
Už dlouhou dobu mi ležel ušitý potah doma a když se mi podařllo sehnat molitan tak bylo vše během necelých dVou hodin hotovo. Sedlo je opravdu krásné akorát mi příjde hrozně měkké. Zabalit a schovat do tepla a už jenom čeká na to kdy bude přiděláno.
Přidávám fotky s průběhu práce.
jawa 50 IGOR |
O JEDNOTLIVÝCH KROCÍCH BUDU BLÍŽE INFORMOVAT!
....
(SirPetr, 27. 9. 2009 12:35)